Gildovní Raidy + Lootování
17. 10. 2007
Jelikož jsou něteří z nás nováčky ve hře, rozhodl jsem se že napíšu článek o tom, jak na dungeony. To se hlavně týká složení skupiny, význam jednotlivých rolí v partě a také lootování (vybírání kořisti z mobů). Každá skupina pro složitější instance by měla obsahovat tanka, healery a damage dealery.
OBSAH
1. ROLE V PARTĚ
a. Tank
b. Healer
c. Damage dealer
2. LOOT
a. Need
b. Greed
c. Pass
3. !!! JAK TO JE U NÁS !!!
ROLE V PARTĚ
TANK (ten do kterého se tluče, otloukánek)
Postava tanka hraje ve skupině důležitou roli. Tank musí mít největší armor, štít (= používá jednoruční zbraně), a vysokou defense a armor, aby zranění které dostává bylo minimální a také si musí urdržovat aggro, aby si na sobě udržel moba. Z toho vyplývá, že tanka mohou dělat jen paladinové, druidi a warrioři. Předpoklad pro tanka je štít a jednoduční zbraň (neplatí v případě druida) - bez toho tank redukuje opravdu málo zranění a jeho tankovací činnost je neefektivní. Druid je také na tankování poměrně dobrý. Jeho nevýhodou je absence štítu a to že nebojuje zbraní (chybí parry a block) a proto má narozdíl od warriora a paladina mít vysoký dodge a mnohem vyšší armor a hitpointy. Tankem bývají většinou warrioři a druidi, protože nejsou závislí na maně. Tankův hlavní úkol spočívá v udržení si mobů (bosse na sobě) a hlídání aggra ostatních členů skupiny na KTM.
HEALER (ten, který občas někoho vyléčí a přitom má právo lootovat)
Další rolí ve skupině jsou healeři. Jimi bývají priesti, druidové, shamani a paladinové. Healeři musí po celou dobu boje zůstávat mimo boj (nesmí mít kombat - jde jneom na mangosu), aby se jim rychleji regenerovala mana a aby popř. při nedostatku many mohli pít a manu doplňovat. Priesti ovládájí léčení celé skupiny a také se hodí jejich schopnost buffování (stamina, spirit). Priest healer by se měl specializovat na holy strom, popř. na discipline strom. Druidové vynikání v HoT kouzlech (healing over time - léčení za určitý čas daný počet životů). Tato kouzla jsou velice silná a pomáhají uzdržovat členy skupiny při životě (a také šetří manu která by byla spotřebována přímým healem). Druid healer se specializuje na restoration strom. Shamanův heal je také efektivní zejména efektivně léčí 3 cíle. Pokud chce být shaman healer, měl by mít převážnou většinu talentů v restoration stromu. To samé platí pro paladina (ten by je měl mít v holy stromu) a je nejlepší jako léčitel tanka - s dostatečným bonusem ve spell criticalu a mana regeneraci má tzv "nekonečno many". U paladinů ještě musím dodat, že PŘED healem mnohdy zapomínají na tanka vykouzlit Blessing of light, což je nehorázná hloupost, protože díky tomuto blessingu ušetří spoustu many.
DAMAGE DEALER
Zbytek skupiny by měli být damage dealeři = ti co mobům způsobují zranění. Jejich postavy by měly být uzpůsobeny tak, aby způsobovaly maximální možné zranění potvorám, přičemž si musí hlídat aggro, aby se mob neutrhl z tanka a nevyřádil se na tom, kdo mu to zranění udělal. Čím více damagae budou tito hráči dělat, tím kratší budou souboje a procházení dungeonů - proto není pravda že za všechno může heal a tank - přepoklad aby boss umřel je že ho musí někdo umlátit a to co nejrychleji, aby healerům stačila mana.
LOOTOVACÍ TABULKA - OBECNÝ POPIS
NEED = potřebuji ten předmět
Need dáváme jen tehdy, pokud daný předmět OPRAVDU využijeme pro SVOU SOUČASNOU POSTAVU (např. u zbrojí - plate needuje (pokud ji využije) warrior, paladin; cloth needuje priest, mág, warlock atd). V žádném případě to neplatí, že bude někdo needovat věci na disenchant. Need má nejvyšší lootovací prioritu.
GREED = chci ten předmět (pro někoho, prodat)
Greed je nejčastější volba při lootu. Když dáte greed, nic nezkazíte.
PASS = vzdávám se tohoto předmětu
To snad vysvětlovat není třeba;)
Nepsaná pravidla lootování
1. Na pušky/luky/kuše a bagy pro jejich náboje mají vždy přednost hunteři.
JAK TO JE U NÁS
Pokud půjdete do dungonů v gildě, je dobré tato pravidla dodržovat, protože všichni chceme spravedivý loot. Naše pravidla jsou následující:
Pamatujte ještě na jednu věc. Pokud se nejedná o guildovní výpravu a jdete do dungeonu s jinými guildami, Vaše chování je i vizitkou guildy a když potkáte omezence, kteří needují cokoliv epického nebo co se jim líbí, aspoň zjistíte že raidování s gildou má své výhody.
Autor: Graular
OBSAH
1. ROLE V PARTĚ
a. Tank
b. Healer
c. Damage dealer
2. LOOT
a. Need
b. Greed
c. Pass
3. !!! JAK TO JE U NÁS !!!
ROLE V PARTĚ
TANK (ten do kterého se tluče, otloukánek)
Postava tanka hraje ve skupině důležitou roli. Tank musí mít největší armor, štít (= používá jednoruční zbraně), a vysokou defense a armor, aby zranění které dostává bylo minimální a také si musí urdržovat aggro, aby si na sobě udržel moba. Z toho vyplývá, že tanka mohou dělat jen paladinové, druidi a warrioři. Předpoklad pro tanka je štít a jednoduční zbraň (neplatí v případě druida) - bez toho tank redukuje opravdu málo zranění a jeho tankovací činnost je neefektivní. Druid je také na tankování poměrně dobrý. Jeho nevýhodou je absence štítu a to že nebojuje zbraní (chybí parry a block) a proto má narozdíl od warriora a paladina mít vysoký dodge a mnohem vyšší armor a hitpointy. Tankem bývají většinou warrioři a druidi, protože nejsou závislí na maně. Tankův hlavní úkol spočívá v udržení si mobů (bosse na sobě) a hlídání aggra ostatních členů skupiny na KTM.
HEALER (ten, který občas někoho vyléčí a přitom má právo lootovat)
Další rolí ve skupině jsou healeři. Jimi bývají priesti, druidové, shamani a paladinové. Healeři musí po celou dobu boje zůstávat mimo boj (nesmí mít kombat - jde jneom na mangosu), aby se jim rychleji regenerovala mana a aby popř. při nedostatku many mohli pít a manu doplňovat. Priesti ovládájí léčení celé skupiny a také se hodí jejich schopnost buffování (stamina, spirit). Priest healer by se měl specializovat na holy strom, popř. na discipline strom. Druidové vynikání v HoT kouzlech (healing over time - léčení za určitý čas daný počet životů). Tato kouzla jsou velice silná a pomáhají uzdržovat členy skupiny při životě (a také šetří manu která by byla spotřebována přímým healem). Druid healer se specializuje na restoration strom. Shamanův heal je také efektivní zejména efektivně léčí 3 cíle. Pokud chce být shaman healer, měl by mít převážnou většinu talentů v restoration stromu. To samé platí pro paladina (ten by je měl mít v holy stromu) a je nejlepší jako léčitel tanka - s dostatečným bonusem ve spell criticalu a mana regeneraci má tzv "nekonečno many". U paladinů ještě musím dodat, že PŘED healem mnohdy zapomínají na tanka vykouzlit Blessing of light, což je nehorázná hloupost, protože díky tomuto blessingu ušetří spoustu many.
DAMAGE DEALER
Zbytek skupiny by měli být damage dealeři = ti co mobům způsobují zranění. Jejich postavy by měly být uzpůsobeny tak, aby způsobovaly maximální možné zranění potvorám, přičemž si musí hlídat aggro, aby se mob neutrhl z tanka a nevyřádil se na tom, kdo mu to zranění udělal. Čím více damagae budou tito hráči dělat, tím kratší budou souboje a procházení dungeonů - proto není pravda že za všechno může heal a tank - přepoklad aby boss umřel je že ho musí někdo umlátit a to co nejrychleji, aby healerům stačila mana.
LOOTOVACÍ TABULKA - OBECNÝ POPIS
NEED = potřebuji ten předmět
Need dáváme jen tehdy, pokud daný předmět OPRAVDU využijeme pro SVOU SOUČASNOU POSTAVU (např. u zbrojí - plate needuje (pokud ji využije) warrior, paladin; cloth needuje priest, mág, warlock atd). V žádném případě to neplatí, že bude někdo needovat věci na disenchant. Need má nejvyšší lootovací prioritu.
GREED = chci ten předmět (pro někoho, prodat)
Greed je nejčastější volba při lootu. Když dáte greed, nic nezkazíte.
PASS = vzdávám se tohoto předmětu
To snad vysvětlovat není třeba;)
Nepsaná pravidla lootování
1. Na pušky/luky/kuše a bagy pro jejich náboje mají vždy přednost hunteři.
JAK TO JE U NÁS
Pokud půjdete do dungonů v gildě, je dobré tato pravidla dodržovat, protože všichni chceme spravedivý loot. Naše pravidla jsou následující:
- Před dungeonem se vždy dohodneme, co kdo chce.
- Absudní žádosti může stornovat Raid Leader, či někdo z vedení.
- Pokud chce danou věc více hráčů, zkusíme se dohodnout.
- Pokud selže dohoda, nejdéle před boosem z kterého předmět padá všichni dají /roll, který rozhodne. Nejvyšší číslo bere. Platí pouze pro aktualní dungeon.
- Pokud někdo poruší pravidla = kick z raidu +trest.
- Pokud předmět nikdo nechce = enchanter - GREED, ostatní - PASS
Pamatujte ještě na jednu věc. Pokud se nejedná o guildovní výpravu a jdete do dungeonu s jinými guildami, Vaše chování je i vizitkou guildy a když potkáte omezence, kteří needují cokoliv epického nebo co se jim líbí, aspoň zjistíte že raidování s gildou má své výhody.
Autor: Graular